niedziela, 10 kwietnia 2011

Miłość i Czas

Dawno, dawno temu, na bezkresnym oceanie była wyspa. 
Mieszkały na niej:  Dobry Humor, Bogactwo, Duma, Smutek i Wiedza
a wszystkich razem łączyła Miłość.

Pewnego dnia mieszkańcy wyspy dowiedzieli się, że niedługo wyspa zatonie.
Przygotowali więc swoje statki do wypłynięcia w morze, aby na zawsze opuścić wyspę.
Tylko Miłość postanowiła poczekać do ostatniej chwili.  Gdy pozostał jedynie maleńki skrawek lądu
Miłość poprosiła o pomoc.
Pierwsze podpłynęło Bogactwo na swoim luksusowym jachcie. Miłość zapytała:
- "Bogactwo, Bogactwo czy możesz mnie uratować ?"
- "Niestety nie"- odparło Bogactwo - "Pokład mam pełen złota, srebra i brylantów. Nie ma tam już miejsca dla ciebie"- odpowiedziało Bogactwo.

Druga podpłynęła Duma swoim ogromnym czteromasztowcem.
- "Dumo, Dumo zabierz mnie ze sobą !"- poprosiła Miłość.
-" Niestety nie mogę cię wziąść"- odparła Duma "Na moim statku wszystko jest wielkie, piękne, ogromne, wspaniale, a ty możesz mi wszystko popsuć" - odpowiedziała Duma. Po czym dumnie podniosła swoje żagle i odpłynęła.

Na zbutwiałej łódce podpłynął Smutek.
- "Smutku, Smutku zabierz mnie ze sobą!" - poprosiła Miłość,
- "Och, Miłość, beznadziejnie. Ja jestem tak strasznie smutny, że chcę pozostać sam-odrzekł Smutek i smutno powiosłował w dal.

Dobry Humor przepłynął obok Miłości nawet nie zauważając jej, bo był tak rozbawiony, że nie usłyszał nawet wołania o pomoc. Wydawało się, że Miłość zginie na zawsze w głębiach oceanu...
Nagle, gdzieś z oddali Miłość usłyszała:
- "Chodź ! Zabiorę cię ze sobą"-powiedział nieznajomy.
Miłość była tak szczęśliwa i wdzięczna za uratowanie życia, że zapomniała zapytać kim jest jej wybawca.
 
Bardzo jednak chciała wiedzieć kim jest ta tajemnicza postać.
Zwróciła się o poradę do Wiedzy.
- "Wiedzo, Wiedzo powiedz mi proszę, kto mnie uratował ?"
- "To był Czas" - odpowiedziała Wiedza.

- "Czas ?" - zdziwiła się Miłość - "Dlaczego Czas mi pomógł ?"
- "Tylko Czas rozumie, jak ważnym uczuciem w życiu każdego człowieka jest Miłość" - odrzekła Wiedza.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz